49/365 Easy Pour

In comert gasim pe langa sticlele de suc clasice si unele pe a caror eticheta citim “sirop natural din fructe” sau “suc natural”.

Sa nu ne  lasam pacaliti de latura comerciala a calitatii produsului si sa citim eticheta compozitionala.

Astfel, putem vedea ca acestea contin: zahar, apa demineralizata, concentrat natural din suc de mere, coacaze, zmeura, etc, acidifianti (acid citric E330) si unii aditivi cu rol de conservant, colorant sau indulcitor.

De exemplu, betacarotenul este un colorant portocaliu artificial, ce nu poate fi utilizat de organism. Culoarea insa influenteaza acceptabilitatea alimentelor, fiind percepute ca avand o savoare mai puternica.

Chiar si vitamina C  trecuta pe eticheta, nu stim daca este artificiala sau naturala.

Precizarea „suc natural” este trecuta pe ambalajul produsului cu litere foarte mari si putem fi astfel influentati usor. Informatiile compozitionale si nutritionale sunt inscrise cu caractere extrem de mici, pe spatele produsului, si avem astfel falsa impresie ca vom cumpara un produs care e sanatos, spre deosebire de sucurile acidulate obisnuite.

Ce alegem?

Sucurile obtinute din fructe proaspete, consumat in maximum 30 minute de la preparare, reprezinta o varianta buna atata timp cat nu sunt consumate in exces, deoarece acestea furnizeaza celulelor si tesuturilor organismului toate elementele nutritive si enzimele de care au nevoie.

Ideal ar fi sa consumam fructele in starea lor naturala. Daca sunteti totusi in oras puteti opta pentru apa naturala, iar ca un compromis puteti opta pentru un suc proaspat de fructe.

Nu uitati: apa naturala este singurul lichid care hidrateaza fiziologic corpul .