Nautul este o leguminoasa din familia fasolei, o sursa buna de proteine vegetale, continand 14 g proteina la 100 g produs, este bogat in fibre solubile, acid folic, fier si alte minerale valoroase. Are un gust delicios in genul celei de nuca si o textura untoasa, dar in acelasi timp si fainoasa .

Datorita continutului ridicat de fibre si indicelui glicemic scazut, nautul este un aliment pe care ar trebuie sa il includem in dieta noastra. Salatele cu naut sunt gustoase si ajuta la controlul poftei de mancare.

Cum se poate consuma nautul?

  • varianta   hummus  (http://www.marianachelariu.ro/hummus-2/) : piure din boabe de  naut, pasta de susan (tahini),ulei de masline, usturoi proaspat(optional) si suc de lamaie
  • adaugat  in salata
  • adaugat  la pastele integrale cu ulei de masline, branza feta, patrunjel verde si oregano proaspat
  • copt la cuptor (o gustare crocanta!)

Ingrediente:

– boabe naut fierte

-varza rosie

-ceapa rosie

-patrunjel verde

-ierburi aromatice: cimbru uscat

-ulei de masline presat la rece

-otet balsamic

Cel mai des folosesc nautul gata fiert, la cutie, spal foarte bine boabele si indepartez , prin usoara frecare intre degete, coaja ce le acopera.

Stiati ca?

  • Astazi, nautul este extrem de popular in India (doua treimi din recolta mondiala) si in tarile musulmane, dar si in Sicilia si Spania.
  • In timpul celui de-al doilea razboi mondial, boabele prajite de naut au fost folosite de europeni pe post de inlocuitor pentru cafea.

Sa aveti pofta!

Leave a Reply