Avocado este un fruct cu un continut ridicat de grasimi sanatoase, spre deosebire de majoritatea fructelor ce au un continut mare de glucide.

Toate legumele au in componenta lor vitamine liposolubile (A,D,E,K), ceea ce inseamna ca ele trebuie sa fie combinate cu grasime pentru a putea fi absorbite. Acesta este un motiv pentru care adaugam avocado, seminte oleaginoase sau diferite uleiuri la salate-  cresterea absorbtiei acestor vitamine.

In  100 de grame de avocado( 160k cal) se gasesc :2 grame de proteine, 15 grame de grasimi sanatoase, 9 grame de carbohidraţi- 7g dintre acestea sunt fibre, ceea ce înseamna ca exista doar 2 grame de carbohidraţi, aspect esenţial pentru cei care ţin diete sarace în zaharuri.

Ingrediente salata:

  • mix de frunze verzi (spanac, salata creata, rucola)
  • avocado
  • rosii cherry
  • castravete
  • masline
  • bruschete
  • ierburi aromatice
  • lamaie

Bruschetele le-am facut din paine sub forma de baton, taiata felii, stropite cu ulei de masline si presarate cu oregano. Se pun la cuptor , pe hartie de copt, la foc mic, cam 15 minute, pana devin crocante.

Aceasta salata este o alegere buna si pentru perioadele de post religios.

Leave a Reply