Orice aliment interzis e mai tentant

“Cheat day” este un termen înrădăcinat în cultura dietetică care duce la clasificarea alimentelor in bune sau rele, sănătoase sau nesănătoase, ne stabilește valori maxime și valori minime care nu ar trebui niciodată asociate cu alimentația.

Sustine atitudinea de totul sau nimic, care îi determină adesea pe oameni să se supraalimenteze intr-o zi considerată “de trișat”.

O masă de trisat nu numai că are ca rezultat un aport excesiv de calorii, prin supraalimentare, dar este adesea urmată de sentimente de vinovăție și rușine care duc de obicei la o altă perioadă de restricție dietetică rigidă și în final la tulburare de comportament alimentar. 

Tot ce e interzis, e mai tentant!  Orice aliment trecut la categoria “nici sa nu te gandesti”, va avea grija sa se razbune pe tine pentru asta, te vei gândi la el continuu, îl vei pofti, pana in clipa in care vei ceda din nou tentatie.  Iar asta e total gresit, pentru că o alimentatie sănatoasă trebuie sa fie o alegere constientă, nu una care să creeze frustrări si sa te tină intr-un stres permanent.

În loc de “cheat day” încercați să aveti o relație pozitivă cu alimentele:

  1. Mâncați alimentul dorit in orice zi a saptamânii

Mulți oameni își planifică zilele de trisat în week-end . Deoarece alimentele vă sunt disponibile în orice moment, este mai mult bine să le mâncați in orice zi le doriti. Puterea pe care o au asupra dvs. poate scădea mult.  Important este sa va satisfaceti pofta dar alegând o cantitate rezonabilă, potrivită pentru dvs si , de asemenea, să fie la o ora rezonabilă.

2. Onorați-vă poftele.

Corpurile noastre au un mod unic și specializat de a ne spune ce avem nevoie, trebuie doar să fim ascultători mai buni.  A-ti face o pofta și a-ți face timp să mănânci cu atenție și să savurezi mancarea cu adevărat, poate duce la o satisfacție mult mai mare după masă și la timp pentru lucruri mai importante decât mâncarea.

Este important să cultivăm o relație pozitivă cu alimentele care nu implică vinovăție. 

Dacă vă luptați să ieșiți dintr-o mentalitate de cultură dietetică restrictivă, luați în considerare să lucrați cu un nutritionist-dietetician înregistrat, care adoptă o abordare „fără dietă” și crede că niciun fel de alimente sau grupuri alimentare nu ar trebui să fie excluse.

Leave a Reply