Nuci si seminte hidratate: ati incercat?

Nucile si semintele sunt o alegere excelenta pentru o gustare sanatoasa. Sunt bogate in proteine, grasimi sanatoase (omega 3), antioxidanti, vitamine (E, B1, B2, acid folic), minerale  (potasiu, magneziu, zinc) si fibre.

Inmuierea nucilor si semintelor  este un pas foarte important deoarece vor fi „trezite la viata”.  Dar in primul rand trebuie sa ne asiguram ca acestea sunt crude. Tot ce inseamna nuci si seminte crude se asimileaza si au beneficii net superioare celor  prelucrate termic (prajite) carora le-au fost distruse enzimele si care, in mare parte, reprezinta calorii goale .

De ce sa le hidratez? 

  • isi imbunatatesc considerabil gustul – vor capata o textura mai cremoasa si o aroma mai fina, devenind nu doar mai moi, ci si mai untoase.
  • se vor activa enzimele de care organismul nostru are atata nevoie
  • sunt mai usor de digerat, iar nutrientii vor fi mai usor absorbiti

Cum procedam?

  • se pun nucile /semintele intr-un vas de sticla sau ceramica, in apa usor sarata, la frigider .  Cantitatea de apa trebuie sa fie aproximativ dubla fata de cea de nuci/seminte pe care doriti sa le hidratati.

Cat timp?

Timpul de hidratare, pentru cele mai utilizate nuci/ seminte variaza intre 3-12 ore. Astfel:

  • nucile – 4 ore
  • alunele de padure -8 ore
  • nucile caju – in jur de 3 ore
  • migdalele – 12 ore (peste noapte)
  • semintele de dovleac/ in – 8 ore
  • semintele de floarea soarelui – 2 ore
  • fisticul- nu se hidrateaza

♠ Este bine sa punem la inmuiat o cantitate mica, pe care sa o putem consuma intr-o zi . Dupa ce le-am hidratat, nucile/ semintele se spala si se pastreza in frigider (o zi).

Chiar daca au multe calorii, in jur de  600-700 kcal/100 g, nu trebuie sa le evitam, beneficiile pentru sanatate fiind cu adevarat importante. Trebuie sa avem, ca si in alte situatii, MODERATIE.

Ce inseamna in acest caz?  Sa nu mancam mai mult de un pumn de nuci/ seminte pe zi, adica in jur de 30g o portie.

Leave a Reply