Măslinele sunt  bogate în fier, sunt o sursă importantă de vitamina E, calciu sau fibre. Datorită conţinutului ridicat de grăsimi mononesaturate şi de antioxidanti, măslinele sunt extrem de importante pentru sănătate, ajutând la prevenirea cancerului, luptă împortriva colesterolului, sănătatea oaselor, circulaţia sangvină, îmbunătăţirea vederii, calitatea pielii etc.

Tipuri de măsline:

1. Măsline verzi – sunt culese de pe crengi necoapte, iar apoi sunt puse la murat. Nu sunt la fel de amare ca și celelalte tipuri însă au un gust acrișor. Stimulează secreția de suc gastric și apetitul motiv pentru care sunt recomandate ca și aperitiv.

2. Măsline negre – sunt culese la maturizare ( după ce sunt coapte ), având o culoare brun închisă, cu nuanțe roșiatice. Măslinele de un negru închis, perfect, sunt obținute prin înnegrire. În cel mai fericit caz înnegrirea se face prin oxidare la aer, însă în industria alimentară se adaugă coloranți sintetici, procedeu foarte toxic pentru organism, astfel NU este recomandat să cumpărați măsline negre ca tăciunele, mai bine cele mai puțin negre și cu un gust sărat, dar sănătoase.

3. Măsline roșii – sunt obținute din măslinele verzi sau negre, supuse unui procedeu diferit de fermentare. Face coaja lor să capete o nuanță roșiatică destul de intensă.

Folosind diverse procedee de fermentare se pot obține și măsline galbene, portocalii sau chiar cu nuanțe de albastrui.

Orice tip de măsline ați alege, atât timp cât nu au fost supuse procesării industrializate, neprelucrate termic, sunt ideale de folosit  ca aperitiv, le puteți adăuga în salate sau  la micul dejun, la cină sub formă de pastă.

 

Rețetă pentru pasta de măsline:

Ingrediente: 100 g măsline fără sâmburi.

Mod de preparare: pasați măslinele cu mixerul, amestecați compoziția astfel obținută cu o linguriță de suc de lămâie, adăugați o lingutiță cu ulei de măsline, doi-trei căței de usturoi pasați și puțin busuioc.

 

 

 

sursa:http://www.dr-pronat.ro/