248943816_d8363dffe4_oCu forma lor delicata de inima ne merg direct la suflet…..

Aromate si parfumate, capsunele reprezinta un adevarat cocktail de nutrienti: bogate în antioxidanti, pline de vitamine: C, E, B1, B2, B6, K, PP, acid folic , minerale: fier, calciu, magneziu, potasiu, fibre, enzime şi alte ologoelemente esenţiale.

Beneficii aduse organismului:

– au un efect puternic de vitaminizare şi remineralizare a întregului organism

-constituie un  aliment alcalin, ce reduce aciditatea existentă în corp, astfel determinand reducerea inflamatiilor.

intaresc imunitatea – datorita continutului crescut de vitamina C care protejează organismul de infectii.

– previne bolile de inima- prin continutul de antioxidanti si flavonoide au rolul de a preveni acumularea de colesterol pe vasele de sange. De asemenea, continutul in potasiu ajuta la scaderea tensiunii arteriale.

– amelioreaza simptomele de gastrita

– previn constipatia – cantitatea mare de fibre ajuta la motilitatea intestinala, favorizand eliminarea toxinelor

– previn diabetul- fibrele ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange

-ajuta la  scaderea in greutate- o cana de capsune au aproximativ 50 kcal si 3 grame de fibre( dau senzatia de satietate)

– au proprietati anticancerigene

– combat starile de stres

– bune pentru gravide – datorita continutului in folati

– ajuta organismul sa se elibereze de anumite toxine si substante nefolositoare nocive, cum ar fi, de exemplu, nicotina în cazul fumatorilor

Modalitati sanatoase de a prepara si savura capsunele:

1. Capsunele le poti consuma ca atare.

Pot fi consumate aproape în orice moment al zilei dar niciodata dupa mancare gatita termic sau de origine animala, fiindca vor stagna foarte mult în intestine, vor fermenta si isi vor degrada proprietatile lor.

2. Smoothie cu capsune

Capsunele sunt ideale de a fi consumate si în smoothie : capsune, banana, lapte vegetal sau de vaca, cateva frunze de menta se blenduiesc cateva secunde.

3. Inghetata de capsune

Un deliciu simplu de preparat: se adauga in blender 2 cani de capsune, 1-2 banane bine coapte, lapte de cocos sau smantana dulce, vanilie, dupa gust 1-2 linguri de miere.

4. Iaurt simplu cu capsune

Reprezinta o varianta de mic dejun sau de  gustare sanatoasa.

Beneficii aduse pielii

Pentru ca este sezonul capsunilor, profita nu numai de gustul lor delicios, ci si de beneficiile aduse pielii.

Datorita continutului in acid salicilic, masca cu capsune actioneaza  ca exfoliant asupra pielii indepartand celulele moarte, reduce porii si ii reda luminozitatea.
Capsunile sunt recomandate persoanelor cu tenul gras datorita proprietatilor lor astringente.  
!! Atentie:

– capsunele pot provoca reactii alergice la unele persoane- pot contine reziduuri de pesticide (depinde de modul in care au fost cultivate)- 0 cana de capsune contine cam 7 g de zaharuri, mai mult de o lingurita deci, nu mai trebuie sa adaugam zahar cand le consumam

    Stiati ca?

O capsuna are cam 200 de seminte si e singurul fruct cu semintele pe partea de exterior?Profitati din plin de acest dar al naturii!

sursa imagine:flickr.com