Dieta de primavara- dieta verde

C

Schimbarea anotimpului, trecerea de la iarna la primavara, este momentul optim pentru o modificare a stilului de viata, renuntarea la diete mai calorice, mai bogate in grasimi si proteine animale ​​din anotimpul rece si renuntarea la sedentarism.

Poate mai mult ca oricand in aceasta perioada avem nevoie de energie. Sa profitam de ce ne ofera natura cu generozitate: vegetale verzi, bogate in vitamine, minerale si fibre, dar …..si de soare.

Dieta verde poate fi un bun ajutor in detoxifierea organismului, in imbunatatirea imunitatii, in dobandirea unui aspect mai placut al pielii si in reglarea greutatii corporale.

Ce trebuie sa facem?

1. Ne aprovizionam cu vegetale verzi: spanac, salata verde, rucola, ceapa verde, usturoi verde, praz, urzici, leurda, loboda verde, leustean, marar, patrunjel, busuioc, dovlecei, mazare, fasole verde, broccoli, varza, ardei iute, avocado, kiwi, mere verzi, lamai verzi, etc

2. Toate cele trei mese principale vor contine vegetale verzi consumate in stare cat mai naturala, pentru a profita din plin de bogatia de enzime si vitamine, sau ,dupa caz, gatite cat mai dietetic si atragator.

3. Hidratarea este foarte importanta:apa, infuziile de plante, ceaiul verde

4. Sa ne bucuram de soare : 15-30 min/zi sunt suficiente pentru a ne asigura necesarul de vitamina D.

5. Sa facem miscare 30-60 min/zi, fie ea chiar si sub forma de plimbare.

6. Sa ne odihnim 8 ore/noapte.

 Meniul ar trebui sa cuprinda la mic dejun:

  • lactate cu un continut scazut de grasimi: cas proaspat,urda, branza de vaci, perle de branza cu smantana, alaturi de ceapa verde, spanac, ridichi sau alte legume preferate
  • oua fierte sau omlete cu vegetale verzi: spanac, brocoli, patrunjel proaspat, busuioc
  • pasta de naut, de avocado
  • paine integrala, crackers, fulgi de ovaz, tarata psilium
  •  seminte de bostan, floarea soarelui, migdale, nuci, fistic, in
  • fructe
  • cafea, ceai verde

Pentru pranz putem alege:

  • o salata cat mai generoasa de cruditati -cu de toate- care sa contina cel putin 5 ingrediente (folositi-va fantezia sau cautati surse de inspiratie) asezonata cu ulei de masline extravirgin si suc de lamaie
  • carne de pui, curcan, peste- gatita la cuptor sau gratar
  • ciorbe cu mult zarzavat, supe
  • orez cu spanac, urzici, linte, dovlecel
  • fasole pastai, mazare- gatite cu sos de rosii, usturoi verde

La masa de seara optam , de obicei, pentru un singur fel de mancare, mai usor, pe baza de legume crude, la gratar sau la aburi, asezonate cu diverse condimente, putin ulei de masline si eventual o portie moderata de branza sau peste slab.

Gustarile potrivite sunt fructele, iaurturile, alaturi de oleaginoase.

Miscarea zilnica in aer liber readuce buna dispozitie, dar permite si refacerea rezervelor de vitamina D. Sportul practicat regulat si somnul odihnitor sunt alaturi de o alimentatie echilibrata si diversificata factori cheie ai unui stil de viata sanatos.

Sa ne bucuram de o primavara insorita si plina de culoare!

Leave a Reply