Cum reducem grasimea abdominala

By June 25, 2019Dieta, Slabire

Cu totii avem grasime abdominala, inclusiv cei cu abdomenul plat. Ea devine mai mult decat o problema estetica in momentul in care depaseste valorile normale, deoarece grasimea abdominala si in special ce viscerala (depusa pe organele interne) constituie predictori importanti ai bolilor cardiovasculare, diabet de tip 2 si unele forme de cancer. Un criteriu simplu pentru a stabili grasimea abdominala este de a masura circumferinta abdominala. Aceasta nu trebuie sa depaseasca jumatate din inaltimea ce o aveti.

Pentru foarte multe persoane, atunci cand urmeaza o dieta de slabire, cel mai dificil obiectiv de atins este slabirea in zona abdomenului.. Daca o dieta sanatoasa si activitatea fizica moderata sunt elemente vitale in orice regim de slabire insa, atunci cand vreti sa scapati in mod special de grasimea de pe abdomen, trebuie sa depuneti efort in plus.

Dieta joaca un rol foarte important in eliminarea grasimii acumulate in jurul abdomenului impunandu-se o anumita disciplina alimentara in ceea ce priveste frecventa meselor zilnice, marimea portilor si modul in care alimentele sunt preparate.

Obiective de realizat:

  1. Este foarte important sa aveti cele 3 mese principale zilnice, pentru ca organismul are nevoie de energie pe tot parcursul zilei. Efortul de digestie al alimentelor si consumarea lor la fiecare 4-5 ore, ajuta metabolismul sa arda mai multe calorii decat daca ati manca o singura masa principala,mai ales  daca acea masa ar fi numai seara. Daca sariti peste mese, nu veti slabi, pentru ca organismul va asimila caloriile si mai repede, iar acestea vor fi transportate in ”depozitele” de grasimi.
  •   Reevaluati cantitatea portiilor de mancare pe care le consumati si reduceti-le, daca este cazul .Trebuie sa consumati mancaruri mai dietetice, preponderent carne alba si peste, oua si lactate degresate alaturi de cantitati generoase de legume crude sau gatite; folositi condimente si ierburi aromatice pentru a da gust mancarii in locul sosurilor grele.
  • Painea, pastele, cartofii, orezul si unele fructe bogate in carbohidrati nu ar trebui sa fie incluse in meniul pentru cina. Seara, organismul isi incetineste metabolismul astfel inacat glucidele se transforma usor in grasime. La ultima masa a zilei, consumati proteine, fie de origine animala (din carne slaba), fie de origine vegetala. Nu trebuie sa renuntati cu totul la carbohidrati, pentru ca trebuie sa existe un echilibru in alimentatie, insa includeti alimentele cu aport mai ridicat de carbohidrati in meniul pentru mic dejun sau pranz.
  • Atentie la zahar, care nu se gaseste numai in deserturi, ci si in majoritatea alimentelor procesate din magazine. Se absoarbe rapid in sange si astfel determina o secretie crescuta de insulina. Acest hormon stocheaza suplimentar grasimea la nivelul abdomenului.
  • Eliminati alcoolul. Pe langa aportul de calorii, bauturile alcoolice afecteaza metabolismul, deoarece reduc arderea grasimilor si favorizeaza transformarea acestora in tesut adipos.
  • Asigurati-va o hidratare optima,cu apa, adaptata greutatii, temperaturii si nivelului de activitate fizica
  • Consumati alimente bogate in fibre: cereale integrale, legume, leguminoase, fructe
  • Practicati exercitii fizice specifice care intaresc muschii abdominali si dezvolta stabilitatea zonei pelvine si lombare.
  • Respectarea celor 7-8 ore de somn pe noapte pentru refacerea organismului.

Leave a Reply