Ce alegem: orezul alb sau orezul integral?

 Prelucrarile la care sunt supuse diferite alimente au impact direct asupra valorii nutritionale.

In functie de originea lor si de tratamentul la care sunt supuse, alimentele isi pot imbunatati sau isi pot micsora compozitia in minerale si microelemente.

Spre exemplu orezul.

Orezul brun este forma integrala a cerealei, fiindu-i indepartat doar stratul superior prin macinare. Prin urmare, acesta pastreaza intreaga cantitate de fibre si germeni. El exceleaza la nivelul vitaminelor si mineralelor furnizate.

Orezul alb este cereala care si-a pierdut prin macinare taratele si germenii de orez, fiind mai sarac in fibre si nutrienti. Orezul alb contine  mai multe proteine,fiind recomandat in cazul persoanelor convalescente, cu sistemul imunitar si sistemul digestiv slabitecolon iritabil) .

 In urma procesului de rafinare orezului sunt indepartate si uleiurile esentiale care cauzeaza oxidarea boabelor astfel incat termenul de expirare al orezului alb (ani) este mult mai mare dacat a orezului brun(6-8 luni).

Orezul brun si orezul alb ofera aceeasi cantitate de glucide in 100g de produs, acelasi numar de calorii, dar valoarea nutritiva a orezului brun este net superioara orezului alb.

Astfel:

100 g orez alb contin: 119 kcal, 0,5 g fibre, 8 mg magneziu, 26 mg potasiu, 1 mg calciu, 33 mg fosfor

100 g orez integral contin: 119 kcal, 1,4 g fibre, 44 mg magneziu, 79 mg potasiu, 10 mg calciu, 77 mg fosfor.

Atat orezul brun, cat si cel alb, pot fi consumate in cadrul unei alimentatii echilibrate si sanatoase dar, orezul brun, ajuta organismul sa se bucure la potential maxim de nutrientii care se regasesc intr-un aliment cat mai putin procesat industrial.