Care sunt cele mai bune surse de calciu pentru organism

Calciul este cel mai abundent mineral din organismul nostru, reprezentand pana la 2% din masa corporala, 99% este depozitat în oase si dinti și restul de 1% se afla în sange, în mușchi și în limfa.
Este un mineral cu rol foarte important pentru organism, asigurand functionarea normala a sistemului osteoarticular, densitatea osoasa si functionarea celulelor musculare si nervoase.

Printre simptomele cele mai comune ale carentei de calciu se numara:
-tulburarile de ritm cardiac si palpitatiile;
-senzatia de amorteala;
-rigiditatea sau contractiile musculare involuntare (carceii);
-durerile de cap intense si persistente;
-dereglarile ciclului menstrual sau tulburarile de menopauza;
-pierderile de memorie si starile de lesin.

De cat calciu avem nevoie zilnic?
Dovezile actuale sugereaza ca aportul zilnic de calciu ar trebui sa fie de aproximativ 1000 mg/zi pentru adulti, necesar ce se poate asigura exclusiv prin alimentatie.
Cele mai bune surse de calciu sunt lactatele, legumele cu frunze verzi, migdale, seminte de susan, seminte de floarea soarelui, fasole uscata, smochine , portocale, peste (sardine).

Pentru a te asigura ca iti iei necesarul zilnic de calciu, trebuie sa consumi zilnic: 2-3 porții de lactate (lapte, iaurt, branza slaba, parmezan), salate care sa conțina legume cu frunze verzi (spanac, rucola, salata verde), cateva nuci, migdale sau semințe de susan (pot fi incluse în salate), pește sau leguminoase.

Absorbtia calciului in organism poate fi impiedicata de consumul unor substante pe care le gasim in alimente si bauturi obisnuite. Una dintre ele este cafeina, care intra in componenta cafelei, a ciocolatei si a anumitor ceaiuri. Consumul de ceaiuri laxative sau diuretice, de exemplu, contribuie la eliminarea calciului prin pierderile masive de electroliti.De asemenea, consumul excesiv de sare, produse de carmangerie, alcool poate sa afecteze absorbtia si fixarea calciului in corpul uman. Medicamentele antihipertensive si antiinflamatoarele steroidiene pot contribui, la randul lor, la eliminarea calciului din organism.