Alimente sanatoase care pot ingrasa

Unele alimente, desi sanatoase,  sunt foarte concentrate caloric, astfel incat daca nu suntem atenţi la cantitatea şi combinaţia in care le consumam ne pot ingrasa.

  • Indulcitorii naturali

Mierea, siropul de agave, siropul de artar pot inlocui cu succes zaharul , sunt mai sanatoase, dar sunt calorice : siropul de agave are 30 cal/lingura, siropul de arțar are 26 cal/lingura, mierea 25 cal/lingura, deși este plina de vitamine și minerale  Pe de altă parte, pot intreţine dependenţa de gustul dulce.

  • Semințele și oleaginoasele

Semințele și oleaginoasele fac de asemenea parte din categoria de grasimi santoase şi recomandate în orice tip de dieta, dar aduc un aport de aproximativ 600 cal/100 g, mai mult chiar decat ciocolata!

Consuma seminţele, alunele, migdalele sau nucile, cel mult cat acopera podul palmei, adica maxim 30 de grame/zi,  niciodata direct din punga.

  • Fructele uscate

Se potrivesc de minune ca inlocuitor sanatos al dulciurilor concentrate, la gustarile dintre mesele principale sau ca desert, dar in cantitati limitate, deoarece au in jur de 300 Cal/100 g.

Alege fructe uscate (deshidratate) și nu confiate sau cu zahar adaugat si nu mai mult de 30 g /portie.

Daca vrei un plus de sațietate, le poți rehidrata sau le poţi combina cu iaurt ori branza slaba de vaci,  la gustari sau la micul-dejun.

  • Uleiul de masline

Face parte din categoria grasimilor bune, mononesaturate, ce ofera protectie cardiovasculara, dar are  aproximativ 900 cal/100 ml. Altfel spus, fiecare lingura de ulei are 100 de calorii.

Consuma ulei de masline de preferat extravirgin, presat la rece, dar fara sa exagerezi, mai ales daca vrei sa slabeşti. Doua lingurite pe zi sau patru-cinci pufuri la o salata sunt suficiente.

  • Ciocolata neagra

Cu cat ciocolata este mai neagra, cu atat are mai puţin zahar si deci este mai sanatoasa ,dar 100g are intre 500-600 calorii.  Consumul zilnic de cantitați mici (10 g ) de ciocolata neagra cu peste 75% cacao nu trebuie să provoace nimanui mustrari de constiinta, intrucat aceasta nu dauneaza organismului, ci are și multiple proprietati benefice.

  • Musli cu cereale integrale

Cerealele integrale sunt carbohidrați complecși( buni!). Sunt ideale la micul dejun pentru ca furnizeaza energie constanta pana la pranz, previn creșterile și scaderile bruște de glicemie și ofera o senzație de sațietate indelungata.

Mai mult, conțin fibre insolubile, care previn constipația și mențin sanatatea tractului digestiv şi a florei intestinale.

Atentie insa la produsele integrale cu adaosuri de zahar, miere, cacao sau fructe confiate, gata preparate din comert, care le creşte mult nivelul caloric, putand depasi si 375 cal/ 100g. Verifică întotdeauna ingredientele de pe eticheta!

Leave a Reply