5 metode simple si sanatoase de a reduce portiile

2980900396_bf1b0931af_z

Una dintre modalitățile cele mai simple de a pierde in greutate , este de a arde mai multe calorii decat consumati … dar asta nu înseamna ca este  sortit sa va fie foame tot timpul !

Pentru a va atinge obiectivele , voi enumera cateva modalitati sanatoase de a reduce portiile  fara a face foamea.


1. Inainte de masa beti un pahar cu apa
Daca veti bea un pahar mare cu apa cam cu 10 minute inainte de fiecare masa o sa simtiti mai putin foamea. Nu numai că va ajuta sa va umpleti stomacul, ci uneori deshidratarea este motivul real pentru care va este foame.

Uneori mancam atunci cand suntem plictisiti, asa ca un pahar mare de apa cu lamaie va poate satisface de fapt dorinta de a manca din plictiseala .

2.Cat mai multe legume

Ori de cate ori gatiti o masa adaugati cat de multe legume cu putinta.  Au valoare calorica scazuta si densitate mare de nutrienti cu reale beneficii aduse sanatatii.

Mancati legumele oricum: crude, gatite, ca salate, ca garnituri. Vor da culoare si savoare oricarui fel de mancare.

3. Alegeti farfurii colorate

Este dovedit ca persoanele care consuma  alimentele pe farfurii a caror culoare nu contrasteaza cu culoarea hranei , mananca cu 22% mai multe alimente .

De ce? Explicatia ar fi ca atunci cand mancarea servita contrasteaza cu farfuria , puteti aprecia  cantitatea de alimente cu mai multă precizie evitand astfel consumul suplimentar.

 4. Adăugați carbohidrati, nu adăugați la carbohidrati

Nu faceti  o masa bazata  pe carbohidrati, intai faceti  o masa si apoi, daca trebuie,  adaugați carbohidrati . De  exemplu, nu umpleti un castron cu fulgi de ovaz si apoi acoperiti cu fructe și iaurt, intai puneti iaurtul, fructele si la urma adaugati  fulgi de ovaz cat mai incap !

Același lucru este valabil pentru paste: faceti legume la gratar si cateva bucati de carne daca doriti si abia apoi adaugati pastele, astfel incat cea mai mare parte a mesei este legume si carne , nu carbohidrati ! 

5. Respecta portia

Unele dintre alimentele cumparate au inscriptionate pe ambalaj cat reprezinta o portie, altele nu. Oricum, daca alegeti sa mancati, sa  zicem, alune, puneti pe o farfuriuta 15- 20 bucati cat reprezinta o portie iar restul  puneti-l in dulap, nu la indemana sau la vedere.  Daca vedeți alimentele in fata dumneavoastra aveti mai multe sanse  sa le mancati.

sursa imagine: flickr.com